Dag 4: Salisbury, Old Wardour Castle en Shaftesbury

20 juni 2016 - Salisbury, Verenigd Koninkrijk

De dag startte met veel regen, dus we hebben rustig aan ontbeten. Begin van de middag klaarde het langzaam op en aan het eind van de middag hadden we zelfs een zonnetje. Vandaag was de laatste dag dat we in Salisbury verblijven, dus besloten we om de stad nog een keer rond te lopen om de locaties te bezoeken die we nog niet hadden gezien. Op een van de marktpleinen staat een apart bouwwerk met pilaren. Het had als doel om een belangrijk punt in de stad te markeren. Het valt wel op in ieder geval.
We zijn ook nog de 'Parish church of st Thomas and st Edmund' in gelopen. Het is een klein, maar mooi kerkje. Apart is dat het plafond van hout is ipv steen.

Het was nog vroeg toen we terug waren bij het huisje, dus zochten we een kasteel op om te bezoeken. Zo kwamen we uit bij Old Wardour Castle, een paar kilometer bij Salisbury vandaan. De weg erheen was alleen een beetje spannend. Rob moest onze veel te brede auto over de veel te smalle weg naar het kasteel manoeuvreren. En dan kwamen we ook nog tegenliggers tegen. Gelukkig was het dit allemaal waard, want het kasteel dat nu een ruïne is, was geweldig om doorheen te lopen. We kregen een audio tour mee, die uitgebreid alles over het kasteel vertelde en je door alle kamers heen leidde. Je kon zelfs via een oude stenen trap die intact is gebleven nog 3 verdiepingen omhoog klimmen naar verschillende kamers en van het uitzicht genieten. Vanaf een van de kamers kon je New Wardour Castle zien, die na de vernietiging van het oude kasteel is gebouwd.
Naast het kasteel tegen een heuvelwand is een mini grot gebouwd. Dit was hét item dat je in de 18e eeuw in je tuin moest hebben om indruk te maken op je gasten. Als je er geen een had, dan liet je er een bouwen net als deze. Het is gemaakt van de afgebrokkelde stenen van het kasteel zelf en het lijkt net echt.
Ook interessant is dat hier een deel van de film 'Robin Hood: Prince of Thieves' is opgenomen. Ik ben blij dat we hier zijn geweest. Het was een erg mooie ruïne.

Op de terugweg zijn we Shaftesbury nog even in gewandeld. De meeste musea waren dicht, maar we hebben wel het aparte straatje 'Gold Hill' gezien dat heel steil naar beneden liep. Je kon ook het landschap goed zien wat een mooi uitzicht gaf.

Morgen wordt het supermooi weer en dan gaan we naar Glastonbury! In de volgende Airbnb is er geen internet, dus dan zullen jullie waarschijnlijk een paar dagen moeten wachten op de volgende verhaaltjes en foto's.

1. Josje:
    21 juni 2016
    Wat leuk om te zien dat je bij dezelfde dingen bent geweest als ik. De kerk en ja, dat ding met die pilaren. Gaaf!