Dag 9: Buckfastleigh en Torquay

25 juni 2016 - Torquay, Verenigd Koninkrijk

Lekker gestart met een Engels ontbijt! Het was heerlijk. Daarna zijn we de smalle weggetjes weer uitgereden richting Buckfastleigh. Hier hebben we een wandeling gemaakt die beschreven stond in een boekje. Het leidde door een klein straatje met winkeltjes en cafés. Daarna liepen we door een parkje met een rivier heen. Hier zouden volgens het boekje heel veel eendensoorten zitten, alleen zat er op twee wilde eenden na niets. Daarna leidde het boekje ons naar een hele steile stenen trap. Wéér klimmen. Mijn conditie is na deze vakantie in ieder geval goed op peil.
Aan het einde van de trap kwamen we bij een kerk ruïne uit. Deze kerk is in 1992 verwoest door een brand. Naast de kerk staat de Richard Cabell tombe. Hier zit een interessant spookverhaaltje aan vast. Cabell was een nogal kwaadaardige man die hier is begraven in de 17e eeuw en zijn ziel is in de nacht door helhonden naar de hel gebracht. Soms kan je de helhonden en de geest van Cabell nog steeds zien rondwaren (zeggen ze...) Het was voor Arthur Conan Doyle de inspiratie voor het schrijven van zijn Sherlock Holmes boek 'The Hound of the Baskervilles'. Na dit kerkhof raakten we de route van de wandeling een beetje kwijt, maar zijn we nog wel een spannend pad naar beneden gelopen. Of ook eigenlijk meer geklommen, want het was glad en overal lagen stenen.

Na de wandeling zijn we doorgereden naar Torquay. Dit is een redelijk grote havenstad. We hebben 'Living Coasts' bezocht, een kleine dierentuin/aquarium met zeedieren. Het leukste waren natuurlijk de pinguïns :D Ze liepen vrij rond en tijdens de voersessie werden ze het looppad op gelokt, zodat je heel dichtbij ze stond. Daarna werden de otters ook nog gevoerd. Ze moesten opdrachten uitvoeren voordat ze hun beloning kregen. De zeeleeuwen hadden een lui uurtje en lagen allemaal voor pampus op de rotsen. Binnen kon je nog wat vissen en andere zeedieren zien. We waren er met 1,5 uur doorheen, maar het was wel leuk om mee te maken.
In een tentje op de boulevard hebben we dan toch eindelijk voor het eerst deze vakantie echte fish & chips gegeten. Kunnen we dat ook weer van ons lijstje af strepen.