Dag 3: Bath en Bradford on Avon

19 juni 2016 - Salisbury, Verenigd Koninkrijk

Vandaag zijn we naar Bath gereden. Deze stad ligt op een heuvel en we konden weer erg van het landschap genieten, terwijl we er doorheen reden. Bath is een levendige stad. Hier en daar stonden straatmuzikanten en er waren markten en een festival. Bath is net zo historisch als dat het toeristisch is. Het Chinees-gehalte was erg hoog.

Een van de populairste bezienswaardigheden is het Romeins badhuis. Hier zijn we echter niet in geweest, omdat we 15 pond p.p. om een zwembad te zien een beetje overdreven vonden. Wel zijn we de tegenoverliggende Abbey in geweest. Dit is een gigantische kerk gebouwd vanaf de 7e eeuw. Binnen viel het mooie, hoge plafond meteen op. Op de vloer en aan de muren hangen overal gedenkstenen van ooit belangrijke mensen die onder de Abbey zijn begraven. Onder de vloer liggen zelfs zoveel mensen begraven (zo'n 4000-6000), dat er nu veel gaten onder de grond zijn ontstaan en de vloer hierdoor langzaam aan het inzakken is. Dit is natuurlijk een groot probleem, dus zijn ze hard bezig de vloer te renoveren.

Na Bath hebben we Bradford on Avon ook nog meegepakt. Avon is een belangrijke rivier die door veel dorpen en steden heen stroomt. Ook door Bath en Salisbury. In Bradford hebben we thee gedronken in een leuk koffiehuisje genaamd “Mr Salvat's Coffee Room”. Mochten jullie ooit in Bradford komen, dan raad ik dit zeker aan. Het huisje is uit het jaar 1700 en het lijkt wel alsof er sinds die tijd niets aan is veranderd. Zelfs de eigenaar die ons serveerde liep rond in passende kledij van die tijd en nam onze bestelling op met een veren pen. De thee werd in potjes geserveerd en we hebben lekkere cakejes erbij gegeten.
Bradford was verder erg mooi om te zien. We zijn er alleen even doorheen gelopen. Aan het eind van de middag ging het na een redelijk droge dag helaas toch echt regenen en zijn we weer terug gereden naar Salisbury.

1. Josje:
    19 juni 2016
    Kwijlend achter de computer......
    Geniet en maak veel foto's. Ik kijk alweer uit naar de reisverslag van morgen!!