Dag 12: New Forest, Burley en Highcliffe Castle

28 juni 2016 - Bransgore, Verenigd Koninkrijk

Zoals beloofd had de gastheer een ontbijtje voor ons gemaakt. Lekker met bacon, worstjes, ei, geroosterd brood, gebakken tomaten en vers fruit. Daarna legde hij uit waar we een goede wandelroute konden vinden en gaf ons een beschrijving van de route mee. Het zonnetje scheen en de omgeving in New Forest is prachtig! We waren goed op weg totdat we een blokkade tegenkwamen op de route. Een stuk weg was overstroomd en we konden dus niet meer verder. Er liepen daar wel weer wilde pony's. Een van de veulens werd nieuwsgierig en kwam naar me toe zodat ik hem kon aaien :D Tot mijn moeders blijdschap kwamen er ook een paar grote, dikke koeien aanlopen. Omdat we niet verder konden zijn we weer terug gelopen en hebben we nog even in het gras gezeten die uitkeek op een vallei.

Hierna zijn we naar Burley doorgereden dat vlakbij ligt. Burley is best wel klein en toeristisch, maar leuk om even doorheen te lopen. We hebben er thee gedronken in een café waar ze niet al te veel haast hadden met bedienen. De thee was wel lekker. In het dorpje zijn ook veel heksenwinkeltjes wat er gezellig uit zag.

Na Burley reden we naar Highcliffe Castle. Dit kasteel ziet er middeleeuws uit, maar is gebouwd in 1830 door een Lord met blijkbaar te veel geld. Het was een verrassing voor zijn vrouw destijds, maar... “she was not amused”. Ze vond het te groot worden en dus is er een deel van het originele plan afgehaald, anders was dit 'country house' nog groter geworden. We hebben het strandje bezocht dat beneden de tuin ligt. In de verte zie je Isle of Wight liggen. Binnen in het kasteel zijn maar een paar ruimtes te zien. De rest is niet toegankelijk. Het kasteel is in de jaren 60 tot 2 keer toe in brand gestoken en vervallen tot een ruïne. Vanaf de jaren 90 zijn ze het kasteel weer gaan opbouwen. Er zitten muren en een plafond in, maar er moet nog veel gebeuren. Toch was het wel leuk om even te zien. Het is nu een populaire locatie om te trouwen.

We hebben weer bij de lokale pub gegeten en het was weer heerlijk. Morgen is onze laatste volledige dag en dan gaan we naar Beaulieu.