Dag 6 en 7: Lynton, Exmoor National Park, Castle Hill & Gardens

22 juni 2016 - South Molton, Verenigd Koninkrijk

Woensdag was het een regenachtige dag. We wilden de omgeving wat gaan verkennen, dus dat hebben we met de auto gedaan. We reden van South Molton naar Lynton. Dit is een klein dorpje aan de kust. Vanaf de kliffen had je een mooi uitzicht. De wolken hingen zo laag dat je de toppen van de kliffen aan de overkant niet kon zien. Van Lynton reden we naar Simonsbath over de Exmoor. Op de meeste wegen in Zuid-Engeland zijn de heggen langs de wegen heel hoog, waardoor je niets kan zien op een paar punten na. In dit park zijn er op veel stukken helemaal geen heggen. Het was heel mooi om doorheen te rijden. Omdat het zo regenachtig was hing er veel mist en kon je niet zo ver kijken, maar de mistbanken maakten het ook wel een bijzonder gezicht. Van Simonsbath zijn we naar Dulverton gereden nog steeds over de Exmoor. Hier lopen de Exmoor ponies en hadden we de auto even stil gezet om ze te bekijken.

Donderdag was het de hele dag zonnig. In het dorpje South Molton was er 's ochtends markt. Voor zo'n klein dorpje was het nog behoorlijk druk. We hadden zelfs moeite om een plekje voor de auto te vinden op het grote parkeerterrein. De markt zelf was niet zo groot, maar wel leuk om overheen te lopen. Naast de markt was er ook nog een schapenveiling aan de gang.
We waren snel door dit dorpje heen, net als het volgende dorpje Barnstaple. We hebben hier even geluncht, maar verder was hier niet veel te beleven. Een lange brug over het water was zo'n beetje de enige bezienswaardigheid. Dus zijn we weer verder gereden.
Onderweg kwamen we een bord tegen met “Castle Hill & Gardens”. Hier zijn we naartoe gereden en dat was best mooi om te zien. Het was een redelijk groot park. Hier en daar stond een leuk huisje en een bruggetje. Bovenop een heuvel stond een klein kasteeltje met paarden ernaast. De tuinen zelf waren niet zo heel bijzonder. Ik denk dat we nog veel mooiere tuinen gaan tegenkomen in Engeland.
Terug bij de BnB wilden mama en ik nog even een stukje in de omgeving lopen. De eigenaresse had ons uitgelegd hoe we een rondje konden lopen om haar terrein heen. Het was een mooi pad, totdat we bij een moeras aankwamen... We zakten een beetje door de grond heen en dat vond ik met mijn nieuwe Adidasjes toch niet zo'n goed idee, dus zijn we weer terug gelopen. Maar we hebben in ieder geval iets gezien van de omgeving.