Eindelijk één!

28 augustus 2014 - Hluhluwe-Imfolozi Game Reserve, Zuid-Afrika

Donderdag 28 augustus 2014

De ochtendsessie met Cathy was gezellig. Cathy had ‘Craig’ meegenomen. Dit is een knuffelneushoorn die van reservaat naar reservaat wordt doorgegeven. Op het briefje om zijn nek wordt gevraagd een foto van hem met het team te maken en hem daarna naar het volgende project te sturen. Heel leuk idee!

We kregen een goed signaal van de wilde honden. Ze zaten nog steeds in hun vallei achter de berg, waar we ze net niet kunnen zien. We bleven een aantal keer wachten. De groep heeft het vinden van de honden al een beetje opgegeven. Zeker nu er nog maar 4 dagen over zijn om ze te vinden. Tijdens de koffiepauze echter zei Rose opeens: “there is a wild dog!” Mijn eerste gedachte was, ‘yeah, right…’, omdat we de afgelopen week elkaar continu in de maling namen op die manier. Toen we naar de berg keken waar ze naartoe wees, zagen we dat ze niet loog. Een van de honden stond daar naar ons te kijken! Hij liep een stukje over de bergwand voordat hij weer naar de andere kant verdween. Met de foto’s die we hadden gemaakt konden we hem identificeren. Het was Summer, een van de puppy’s van vorig jaar en vernoemd naar een van de direwolves van Game of Thrones. Geweldig! Cathy whatsappte Axel en hij kon het niet geloven. Dit is de tweede keer dat hij ze misloopt.

Eindelijk een succesvolle dag met de wilde honden! Nu de leeuwen nog :D

1. Renata van der Hulst:
    31 augustus 2014
    Na alle moeite, gelukkig toch nog een wilde hond gezien. Wat zijn ze toch mooi.